يشکسوت تيم فوتبال پرسپوليس با اشاره به خريدهاي اين تيم براي ليگ دوازدهم گفت: به نظر من رويانيان بازيکناني را بخرد که عرق پرسپوليسي داشته باشند نه بازيکناني که فقط اسم داشته باشند و پيراهن پرسپوليس بر تن آن‌ها گشاد باشد.

فرشاد پيوس در گفت‌وگو با ايلنا با بيان اين مطلب افزود: بازيکناني که فقط دنبال پول و شهرت هستند يا به نوعي مي‌خواهند پرسپوليس براي آنها پلي باشد تا به تيم ملي برسند يا اينکه فردا روزي به 4 کشور عربي ترانسفور شوند، اين قبيل بازيکنان به درد پرسپوليس نمي‌خورند.

وي ادامه داد: پرسپوليس بازيکناني را مي‌خواهد که اين تيم و هوادارانش را دوست داشته باشند. اگر مي‌خواهند به خاطر پول به اين تيم بيايند، نيايند بهتر است.

پيوس در ادامه با بيان اينکه بهتر است پرسپوليس از بازيکنان جوان و جوياي نام استفاده کند، اظهار داشت: به نظرم مديريت باشگاه پرسپوليس به جاي هزينه‌هاي هنگفت، بازيکناني را جذب کند که به اين باشگاه عشق و علاقه دارند، در اين صورت مي‌توان با هزينه کم يکسري بازيکن جوان و خوب را جذب کنند تا با تعصب خود باعث شوند اين تيم سر و سامان بگيرد. پرسپوليس مي‌تواند پديده رو کند. جواناني که به درد پرسپوليس بخورند نه اينکه بازيکناني جذب کنند که فقط به دنيال حفظ ساق‌هاي پاي خود هستند.

اين پيشکسوت فوتبال در خصوص هزينه ميلياردي براي استخدام مصطفي دنيزلي گفت: به نظرم به جاي دادن اين پول به دنيزلي آن را صرف تيم‌هاي پايه پرسپوليس مي‌کردند که مربيان و بازيکنان آن هيچ پولي نگرفته‌اند. شما توجه کرده‌ايد چرا در چند سال اخير هيچ بازيکني از تيم‌هاي پايه پرسپوليس به تيم بزرگسالان انتقال نيافته؟ به خاطر اينکه هيچ توجه‌اي به تيم‌هاي پايه نشده اما در سال‌هاي گذشته بسياري از بازيکنان از جمله عاشوري، کرماني مقدم از تيم‌هاي دسته اول به اين تيم مي‌آمدند و خيلي هم خوب کار مي‌کردند. من خودم از تيم نيروي هوايي در دسته اول به پرسپوليس آمدم، حميد درخشان يا ناصر محمدخاني هم همينطور بودند. محمدخاني از بانک ملي آمد. مي‌خواهم بگويم هيچ کدام از ما وقتي به پرسپوليس آمديم چهره مطرحي نبوديم اما با جان و دل براي اين تيم بازي کرديم.

پيوس با اشاره به حضور علي پروين در باشگاه پرسپوليس اظهار داشت: علي پروين استاد فوتبال محسوب مي‌شود و تجربه و علاقه لازم را دارد. مي‌توان گفت سرما و گرم چشيده فوتبال است و عرق خود را به پيراهن پرسپوليس نشان داده و در مواقعي که از تيم‌هاي خارجي دعوتنامه داشت در اين تيم ماند. رويانيان بايد از پروين بيشتر استفاده کند اما با وجود اينکه فوتبالي نيست فعلاً به تنهايي اقدام به جذب بازيکن مي‌کند. در پرسپوليس او با تعصب‌ترين شخص محسوب مي‌شود و رويانيان خريدهاي پرسپوليس را به او بسپارد اما بقيه به دنبال منفعت خود هستند.

مهاجم سال‌هاي گذشته تيم ملي و باشگاه پرسپوليس در خصوص عملکرد دنيزلي در پرسپوليس اظهار داشت: به نظرم دنيزلي کار خاصي براي پرسپوليس نکرد. اين تيم را تا رده دوازدهم پايين آورد که هيچگاه سابقه نداشته و تاکتيک خاصي از تيم او نديدم. دنيزلي بيشتر در سفر بود و به فکر نوه‌اش بود و علاقه‌اي به پرسپوليس نداشت و همين موضوع باعث شد پرسپوليس چند باند شود و اختلافاتي به وجود بيايد.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا